کشکول

قلم فریاد و این کشکول مأوایش شکست آفاق و شد مهجور،آوایش

کشکول

قلم فریاد و این کشکول مأوایش شکست آفاق و شد مهجور،آوایش

راست بگو، راست بگو ،راست

 

 

     روبروی آینه بی همهمه  

     شاکی  از دست خودم بی واهمه  ...  

    به خودم یا دیگری یا دیگران . 

    یا نه! شاکی از همه ...  

    راستی!!!...راستی ، در کدامین محفل ِ.

  

                            «  پندم ای زاهد مده » 

 

  یا حرفی نزن یا اگه خواستی بگی ،فقط راستشو بگو. 

  اگه توان صداقت نداری ، هیچی نگو. هیچی... 

  دنیای آدمها رو با گفتن دروغ خراب نکن.این زندگی باید ساخته بشه، نسوزون!

  زندگی مزه ی گس و  تلخ حقیقت و بیشتر  دوست داره تا شیرینیهِ شهدِ دروغو.

  راستگویی دلهره نداره ،اگه از صداقت ترسیدی...... مشکل و جای دیگه بدون. 

  بدون که خطرِ دروغ...... فراتر از بازگو کردن حقیقته .

  دروغ یک جسارته.... برای آدمهای ترسو ؛ 

  برای پنهان کردن چهره ی خط خطی شده  ، یک پرده از دروغ روی اون نکش.یک پاک کن از   قشنگیه شجاعت بردار و تراکای روی چهرتو محو کن. 

   مهم نیست اول راه یا آخرای راهی ، مهم نیست توی میونه ی راه کم آوردی و خسته ای ، هیچ   وقت  کمرتو به روی دروغ خم نکن. 

  دروغ هیچ مصلحتی نداره ، اگه نباید حقیقت و بگی سکوت کن؛ بزرگواریه سکوت ، سنگینیه  حقیقت و میتونه به دوش بکشه. 

  حس بی ریاییه  حقیقت با بی احساسیه دروغ کم رنگ و.. کم رنگ و ...بی رنگ  میشه و  این همان تراژدیه. 

  اگه به خاطر من دروغ گفتی، همون لحظه منو کشتی. 

  راستگوییت با تمام   تلخی اش  شیرین است .

نظرات 6 + ارسال نظر
قیچی سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:32 ب.ظ

یاسی خیلیپست قابل تاملی بوود...و بسیار جدی...و البته خیلی هم ترسناک بوود...خیلی سصریح تکلیفو روشن کردی و جای هیچ حرف و حدیثی نموند برای توجیه و تقدیس دروغ...
و ما موندیم و فکر کردن به عقوبت تمام دروغ های ریز و درشتی که گفتیم

قربون شما حسین گل .شما که حرفاتون عین واقعیته و هیچ شکی توش نیست.اصلاهم به اون دروغایی خیلی ریزی که گفتی فکر نکنیا چون هیچ آسیبی به هیچ کسی نزده به جون خودم
راستی...ممنون از حضورت .

ممدوسین چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:17 ب.ظ http://qalamrizha.blogsot.com

این دروغ چیه که اعتماد و خراب میکنه وجهه رو از بین میبره و تا ابد تو ذهن آدم می مونه؟
پست جالبی گفتی جوون

راستی آهنگای وبلاگتو خیلی دوس دارم.
لایک به همه شون. و فرهادی که فرستاده بودی به قیچی

بعضی دروغا مثل ماشین ۱۸ چرخه که از روی آدم رد میشه.دردی نداره اما لهت میکنه...
مرسی از لطفت.
قربون شما.قابل سلیقه شما رو ندارن.آهنگ شما هم لایت و زیبا یود.

belladona جمعه 23 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:23 ب.ظ

واقعا قبول دارم حرفتو بعضی وقتا به خودم میگم دیگه با فلانی و بهمانی حتی سلام علیک نکنم سر این قضیه. ولی یاسی جون بعضی وقتام از صداقتت که فکر می کنی دنیا رو قشنگ تر می کنه تعبیر دیگه ای می سازن که اونم عاقبت قشنگی نداره!

یاسی شنبه 24 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:08 ب.ظ

به بلادونا جونم:
هر کی از صداقتمون تعبیر دیگه ای میسازه بزرگترین دروغ و به خودش گفته.چون صداقت و پشت تعبیرای پوچش قایم کرده عزیزم.

یک پیر سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:01 ق.ظ

موافقم یه لایک بزرگ.
من نوعی انقدر که به لفافه حرف زدن عادت کردم که یک موضوع راست و صریح طاقتم رو بریده.
بر عکس شدم انگار

یک نفس عمیق و یک صراحت ظریف.فدای مهتاب گلم

فاطیما شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:07 ب.ظ http://dokhis.blogfa.com

دارم به دروغایی که گفتم فکر میکنم...

الهی فاطیما جان .به خوبیهات فکر کن عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد